Del på Facebook Print siden
Torsdag 15. april 2021 kl. 11:00
.
Arne Erikslev Toldbodgade 21, Randers NØ
Trafikpolitik.
Ideologisk korstog contra virkelighed og realisme
Det er aktuelt nu at forholde sig til infrastruktur (ikke broer her), og det påkaldte min bevidsthed under en cykeltur bl.a. ved ind- og tilkørselsveje til Randers i eftermiddagens myldertrafik.
Overrasket over alle de mange håndværker-/montørbiler, som under ingen omstændigheder kan benytte sig af kollektiv trafik, ligesom tømrerhandlere/byggemarkeder, varetransporter, sælgere m.fl.
Det yderste venstreorienterede Enhedslisteparti - og for den sags skyld også Socialdemokratiet i Randers - ønsker den kollektive trafik udbygget i stedet for en udvidelse af E45 fra Aarhus N til Randers N.
Enhedslisen har løsningen for at tvinge de nævnte bilister over på kollektiv transport (påstået reelt alternativ) ved at indføre højere registreringsafgifter, højere afgifter på benzin-/dieselbiler, at indføre vejafgift højest i byerne mv.
Provenuet fra nogle af afgifterne skal tilbage til lav- og mellemindkomster ved at forhøje den grønne check.
Der findes i dag 2.7 millioner personbiler, som alle vel ikke i Enhedslistens verden er fæle kapitalister, men mange som i deres jobudøvelse nødvendigvis må anvender bilen til og fra arbejde.
Det er godt for dem og for Danmark.
At flytte bilismen (der ifølge Energistyrelsen forventes at blive forøget med 800.000 frem mod 2030) over på kollektiv trafik, det fik mine tanker på et fotografi på væggen på Hotel Randers.
Fotografiet stammer fra perioden omkring, hvor jernbanen kom til Randers, hvor Johannes Martens indkøbte en omnibus (hestetrukket vogn) til bl.a. at transportere handelsrejsende mellem banegården til hotellet, så de handelsrejsende kunne besøge de mange købmandsgårde i byen.
Han var en foregangsmand og de handelsrejsende blev en økonomisk grundstamme.
Det var den gang!
Er det mon den konservative tankegang, som de venstreorienterede partier ønsker sig tilbage til?
Apropos handelsrejsende, så er nutidens brancheforening - Business Danmark med 29.000 medlemmer -med speciale i salg/marketing/-rådgivning et erhverv, der også i opsøgende salg kører ud til deres kunder overalt i landet.
Der går nok ingen letbane/tog/bus ud til alle destinationer i Danmark og slet ikke i udkantsområderne, hvor de nævnte fagområder skal hen for at holde Danmark i gang.
Foto: Arne Erikslev
Fotografiet stammer fra perioden omkring, hvor jernbanen kom til Randers, hvor Johannes Martens indkøbte en omnibus (hestetrukket vogn) til bl.a. at transportere handelsrejsende mellem banegården til hotellet, så de handelsrejsende kunne besøge de mange købmandsgårde i byen.
Debat
Trafikpolitik.
DebatTorsdag 15. april 2021 kl. 11:00
Christopher Willey fra Pixabay |
.
Arne Erikslev Toldbodgade 21, Randers NØ
Trafikpolitik.
Ideologisk korstog contra virkelighed og realisme
Det er aktuelt nu at forholde sig til infrastruktur (ikke broer her), og det påkaldte min bevidsthed under en cykeltur bl.a. ved ind- og tilkørselsveje til Randers i eftermiddagens myldertrafik.
Overrasket over alle de mange håndværker-/montørbiler, som under ingen omstændigheder kan benytte sig af kollektiv trafik, ligesom tømrerhandlere/byggemarkeder, varetransporter, sælgere m.fl.
Det yderste venstreorienterede Enhedslisteparti - og for den sags skyld også Socialdemokratiet i Randers - ønsker den kollektive trafik udbygget i stedet for en udvidelse af E45 fra Aarhus N til Randers N.
Enhedslisen har løsningen for at tvinge de nævnte bilister over på kollektiv transport (påstået reelt alternativ) ved at indføre højere registreringsafgifter, højere afgifter på benzin-/dieselbiler, at indføre vejafgift højest i byerne mv.
Provenuet fra nogle af afgifterne skal tilbage til lav- og mellemindkomster ved at forhøje den grønne check.
Der findes i dag 2.7 millioner personbiler, som alle vel ikke i Enhedslistens verden er fæle kapitalister, men mange som i deres jobudøvelse nødvendigvis må anvender bilen til og fra arbejde.
Det er godt for dem og for Danmark.
At flytte bilismen (der ifølge Energistyrelsen forventes at blive forøget med 800.000 frem mod 2030) over på kollektiv trafik, det fik mine tanker på et fotografi på væggen på Hotel Randers.
Fotografiet stammer fra perioden omkring, hvor jernbanen kom til Randers, hvor Johannes Martens indkøbte en omnibus (hestetrukket vogn) til bl.a. at transportere handelsrejsende mellem banegården til hotellet, så de handelsrejsende kunne besøge de mange købmandsgårde i byen.
Han var en foregangsmand og de handelsrejsende blev en økonomisk grundstamme.
Det var den gang!
Er det mon den konservative tankegang, som de venstreorienterede partier ønsker sig tilbage til?
Apropos handelsrejsende, så er nutidens brancheforening - Business Danmark med 29.000 medlemmer -med speciale i salg/marketing/-rådgivning et erhverv, der også i opsøgende salg kører ud til deres kunder overalt i landet.
Der går nok ingen letbane/tog/bus ud til alle destinationer i Danmark og slet ikke i udkantsområderne, hvor de nævnte fagområder skal hen for at holde Danmark i gang.
Foto: Arne Erikslev
Fotografiet stammer fra perioden omkring, hvor jernbanen kom til Randers, hvor Johannes Martens indkøbte en omnibus (hestetrukket vogn) til bl.a. at transportere handelsrejsende mellem banegården til hotellet, så de handelsrejsende kunne besøge de mange købmandsgårde i byen.
© Copyright 2024 RANDERSiDAG.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale. |
Debat