Erhverv

Sparekassen Kronjylland topper kundetilfredsheden igen – Nr. 1 for tredje år i træk blandt privatkunder

Sparekassen Kronjylland kan endnu en gang bryste sig af landets mest tilfredse kunder. Ifølge den nyeste undersøgelse fra analysebureauet EPSI Rating Danmark ligger sparekassen øverst på både privat- og erhvervssiden. For privatkunderne er det tredje år i træk, mens det for erhvervskunderne er andet år i træk.

Dinny Eriksen
Af Dinny Eriksen 15. september 2025

Adm. direktør i Sparekassen Kronjylland, Klaus Skjødt, lægger ikke skjul på glæden over resultatet:
Kaldet til at være bedst flere år i træk tager vi bestemt ikke for givet. Tværtimod går vi hver eneste dag på arbejde for at give kunderne så gode oplevelser og så god rådgivning som muligt, fortæller han.

Relationer som succesfaktor

Undersøgelsen peger på, at kombinationen af stærke relationer og høj kvalitet i rådgivningen er afgørende.

Sparekassen Kronjylland holder fast i førstepladsen for tredje år i træk. De er suveræne i relationen til kunderne. Kunderne oplever, at Sparekassen Kronjylland er tæt på dem og forstår deres behov, siger Sofie Breum, Country Manager hos EPSI Rating Danmark, om resultatet på privatområdet.

Klaus Skjødt fremhæver, at sparekassens strategi med hyppig kontakt til kunderne har stor betydning:
Vores rådgivere har typisk færre kunder end hos vores konkurrenter. Det giver dem mulighed for både at være til rådighed for kunderne og tage uopfordret kontakt til dem, når der er noget relevant for deres økonomi. Det er nogle af de ting, vi hele tiden arbejder på at blive endnu bedre til, fordi vi netop kan se, at det er det, kunderne efterspørger, siger han.

Nemt at være erhvervskunde

Også erhvervskunderne vurderer sparekassen som den bedste på markedet. Her fremhæves især evnen til at gøre det enkelt at drive virksomhed med Sparekassen Kronjylland som bankpartner.

Sparekassen Kronjylland holder fast i et meget flot niveau; med særlige styrker i relation til en kombination af stærkt kundefokus og en evne til at gøre det nemt at være erhvervskunde. Kunderne oplever i høj grad, at Sparekassen Kronjylland forstår deres behov, udtaler Sofie Breum fra EPSI Rating Danmark.

For Klaus Skjødt er det netop et kernepunkt, at erhvervskunderne oplever enkelhed:
Som virksomhedsejer er der mange ting, du skal have styr på. Derfor skal vi altid forsøge at gøre det så nemt som overhovedet muligt at håndtere deres finansiering og bankbehov. Det gør vi bedst ved at være tæt på dem og sikre, at vi forstår netop deres behov, understreger han.

Fortsat fokus på kundetilfredshed

Selvom resultaterne placerer Sparekassen Kronjylland solidt i toppen, mener direktøren ikke, at man kan tage placeringen for givet.

Vi er selvfølgelig meget glade for anerkendelsen fra kunderne, men den kommer bestemt heller ikke af sig selv. Det kommer af, at vi hele tiden stræber efter at blive endnu bedre. Vi arbejder aktuelt med en ny strategi, og her er kundefokus og kundetilfredshed fortsat i fokus, siger Klaus Skjødt.