Sådan annoncerer du på Google og SoMeSponsorede ArtiklerOnsdag 5. maj 2021 kl. 05:00 . Du har sikkert set en annonce, når du er på din startside på Facebook, når du scroller ned igennem Instagram eller når du har søgt på Google. Og det er ikke uden grund at online annoncering er blevet så populært. Sociale medier og internettet er blevet en del af danskernes hverdag og vi bruger ofte flere timer om dagen på at klikke rundt på websites eller scrolle igennem vores sociale medier. Når man annoncerer online, kan man målrette sine annoncer til sin målgruppe. Her slipper virksomheder for at annoncere til et publikum, som ikke har interesse i dit produkt eller din tjeneste på nogen som helst måde. Alle annoncer, som du ser på din telefon eller computer, er formet efter hvad du tidligere har interesseret dig for. Du har sikkert prøvet at søge på et produkt på Google og senere set en annonce, der minder om det du har set? Der er netop en sammenhæng med hele din færden på internettet. Der er flere forskellige kanaler, du kan annoncere på og det kan være en jungle at finde ud af hvilken kanal, der passer bedst til ens målgruppe. Det kan være en rigtig god idé at få hjælp af et digitalt bureau, som har specialister i online annoncering. Hvis du er klar på at springe ud i det selv, så har vi her lavet en oversigt, så du nemt kan finde ud af hvilken kanal, du bør bruge. Facebook annoncering Kender man egentlig nogen, som ikke er på Facebook? Ikke rigtig, vel? Hvis man vælger at annoncere på Facebook, har man et bredt publikum og kan række ud til mange. Når man har kørt nogle Facebook-kampagner, har du et overblik over hvordan de klarer sig - og hvad du måske skal gøre anderledes. På grund af de mange brugere, som er på Facebook, vil det være en god ide at annoncere her, hvis du vil være mere synlig for forbrugerne og på en omkostningseffektiv måde. Sørg for at have godt grafisk arbejde med indover og en god tekst, samt være sikker på hvem dit publikum er. Instagram annoncering Hvis din målgruppe er på Instagram, vil det være et af de bedste steder at annoncere på. App’en er blevet særdeles populær de seneste par år og bruges oftest til inspiration og til at interagere med brands. Hvis du allerede kører annoncering på Facebook, kan du også køre annoncer på Instagram igennem Facebook Business Manager. Dit annonce-arbejde på Instagram kræver altså ikke det helt store, hvis du allerede har styr på dine Facebook Ads. LinkedIn annoncering LinkedIn er et professionelt medie og giver dig gode muligheder for at målrette dit publikum baseret på geografisk placering, alder, uddannelse, erfaring og meget mere. Du bør bruge LinkedIn hvis du vil blive synlig for nye medarbejdere, da folk primært interagerer med virksomheder og stillingsopslag end på Facebook og Instagram. Google annoncering Der er dagligt 5,8 milliarder søgninger på Google hver dag, så at bruge Google Ads vil ikke være en dårlig platform at annoncere på. Google Ads benytter ‘pay per click’, så du betaler kun for de klik, som forbrugeren udfører. Med Google Ads har du altså muligheden for at blive det første, forbrugeren ser, når de har søgt på et søgeord, som har relevans til din hjemmeside. Din placering på Google afhænger også meget af hvad dine konkurrenters søgeord er og hvad prisen er på de forskellige søgeord. Dog er chancen noget højere for flere kundehenvendelser og øget e-handel, hvis man bruger Google Ads og her er der også mulighed for displayannoncer og annoncering på YouTube.
|