Mobilitetspolitikken som ledelys for infrastruktur prioriteringer

Debat
Fredag 23. oktober 2020 kl. 07:06

Mobilitetspolitikken som ledelys for infrastruktur prioriteringer


Læserbrev af Jens Peter Hansen, Medlem af Randers byråd (V), Asfergvej 13, Hvidsten.

Forvaltningen mente, at vi kunne klare os uden; 11 socialdemokrater med borgmesteren i spidsen stemte imod og den har været to et halvt år undervejs, men endelig og rigtig glædeligt har vi nu har fået en Mobilitetspolitik med opbakning fra 29 af byrådets 31 medlemmer.

I Mobilitetspolitikken opstiller Byrådet forslag til, hvordan vi kan sikre en god fremkommelighed for trafikken, samtidig med at vi vil forbedre samspillet mellem de forskellige transportformer.

Jeg glæder mig over, at vi med Mobilitetspolitikken har besluttet, at vi vil fokusere på de transportformer, som belaster miljøet mindst, og at vi anerkender, at fremtidens trafik- og transportsystemer skal etableres på en sådan måde, at der tages hensyn til en reduktion af den miljømæssige belastning fra trafikken, befolkningens sundhed og emissioner af CO2, partikler m.v.

Ønsker om bedre fremkommelighed er mange og pengene små. Vi er tvungen til at prioritere benhårdt mellem forskellige infrastruktur projekter. I den proces vil den netop vedtagne Mobilitetspolitik være Byrådets ledelys.



© Copyright 2024 RANDERSiDAG.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.