Job

Mariagerfjord Kommune søger digitaliseringskonsulent til stort reformarbejde

Ny stilling i Hobro skal styrke digitaliseringen på børn-, uddannelses- og arbejdsmarkedsområdet

Dinny Eriksen
Af Dinny Eriksen 1. september 2025

Mariagerfjord Kommune er i fuld gang med at forberede sig på den største arbejdsmarkedsreform i nyere tid. Som en del af indsatsen søger kommunen nu en digitaliseringskonsulent, der skal hjælpe med at sikre, at nye digitale løsninger kommer godt i drift – til gavn for både borgere og medarbejdere.

Skal understøtte reform og drift

Stillingen er placeret i Sekretariatet for Børn, Uddannelse og Arbejdsmarked, som har kontorer i både Mariager og Hobro. Den nye digitaliseringskonsulent vil få base i Hobro og blive en del af et tværfagligt team, hvor samarbejde og sparring vægtes højt.

En af de vigtigste opgaver bliver at arbejde med implementeringen af et nyt fagsystem, Facit, på arbejdsmarkedsområdet. Systemet skal understøtte kommunens arbejde med borgere og virksomheder og samtidig effektivisere driften – blandt andet ved hjælp af kunstig intelligens.

Opgaver på tværs af kommunen

Ud over arbejdet med reformen skal den nye medarbejder også bidrage til at drifte, udvikle og vedligeholde forskellige fagsystemer. Derudover venter opgaver med GDPR og it-sikkerhed, facilitering af netværk på tværs af afdelinger og en rolle som superbruger på udvalgte systemer.

”Vi leder efter en konsulent, der både kan holde overblik og gå i dybden med konkrete it-problemstillinger. Det kræver struktur, gode kommunikationsevner og lyst til at samarbejde på tværs af organisationen,” siger teamleder Helle Wolder.

Hvem kan søge?

Mariagerfjord Kommune lægger vægt på, at ansøgeren har flair for digitalisering og projektledelse. Man behøver ikke have en teknisk baggrund, men erfaring med projektstyring og interesse for nye teknologier – som f.eks. AI – er en fordel.

Kommunen understreger, at erfaring fra det kommunale ikke er et krav. Det vigtigste er evnen til at forstå hverdagen i de forskellige afdelinger og bidrage til, at digitale løsninger skaber værdi i praksis.

Praktiske oplysninger

Stillingen er en fuldtidsstilling med arbejdssted i Hobro og mulighed for hjemmearbejde op til to dage om ugen. Ansøgningsfristen er torsdag den 4. september 2025 kl. 12.00. Samtaler forventes afholdt den 16. september, og ansættelse sker med start den 1. november 2025.

Løn og ansættelsesvilkår følger gældende overenskomst, og den endelige løn fastsættes efter forhandling.

Læs mere og søg stillingen

Flere oplysninger kan fås ved henvendelse til teamleder Helle Wolder på 97 11 34 01 eller digitaliseringskonsulent Rasmus Lausten Kragh på 97 11 33 77.

Ansøgningen skal sendes via Mariagerfjord Kommunes hjemmeside senest den 4. september.

Læs mere her: Digitaliseringskonsulent