Lidl og Mammen Mejeriernes specialost, Tange Sø Ost, vinder prestigefyldt European Private Label Award

31. marts 2024

Specielosten Tange Sø Ost fra Mammen Mejerierne vinder den prestigefyldte European Private Label Award i kategorien Dairy products. Osten er en del af Lidls særligt udvalgte private label-serie En Bid af Danmark, der består af produkter fra lokale, danske leverandører.

I Danmark er vi internationalt anerkendt for vores mejeriproduktion og oste af høj kvalitet, og nu kan endnu en dansk mejeriproducent bryste sig af en prestigefyldt titel, efter vinderne af den anerkendte European Private Label Awards er offentliggjort.

I kategorien Dairy Products løber specialosten Tange Sø Ost fra Mammen Mejerierne således med prisen foran et felt af stærke private-label produkter fra hele Europa. Osten er nomineret af Lidl som en del af dagligvarekædens særligt udvalgte private label-serie En Bid af Danmark, der består af højkvalitetsprodukter fra lokale, danske leverandører.

Priserne uddeles af branchemagasinet European Supermarket Magazine, som hvert år kårer de bedste private label-produkter i detailhandlen på tværs af 23 lande fra hele Europa, der dyster i 17 forskellige kategorier.

Stærkt samarbejde

Tange Sø Ost er produceret på dansk mælk og er navngivet efter Tange Sø, der ligger i nærheden af Mammen, hvor osten produceres. Dommerne beskrev osten som den ‘bedst smagende ost’ og som en stærk repræsentant for danske ostetraditioner i en meget konkurrencepræget kategori.

Det var derfor med glæde, at Bjarke Jørgensen, der er overordnet produktionschef ved Mammen Mejerierne, modtog nyheden om, at Tange Sø Ost tog sejren i kategorien:

“Vi er utroligt beærede over at modtage prisen. Det er et stort skulderklap og en anerkendelse af vores håndværk. Vi er meget stolte af at have så fagligt dygtige og kompetente medarbejdere, der kan udvikle og producere mejeriprodukter af så høj kvalitet, at vi kan vinde en international anerkendt pris som denne, siger Bjarke Jørgensen. Han tilføjer:

I samarbejdet med Lidl har vi set en interesse i og vilje til at udvælge unikke kvalitetsoste, der skiller sig ud fra mængden. Ved at være en del af Lidls private label sortiment åbner Lidl desuden dørene op for yderligere eksponering og nye potentielle markeder for os. Der skal derfor også lyde en tak til Lidl for deres store engagement i samarbejdet med Mammen Mejerierne.

Hos Lidl deler man ligeledes begejstringen for, at et produkt fra En Bid af Danmark endnu en gang modtager en pris, efter produkter fra serien sidste år vandt i to kategorier:

‘En Bid af Danmark’ er et vigtigt private label-sortiment for Lidl Danmark, så vi er naturligvis rigtig glade for at vinde denne pris, da den understreger sammenhængen mellem vores nationale strategi og vores krav til kvaliteten af de danske fødevarer i vores sortiment. Alle produkter i En Bid af Danmark er nøje udvalgt fra leverandører med produkter af høj kvalitet, og det beviser den her pris på fornemste vis, siger indkøbsdirektør i Lidl Danmark, Maria Lovecchio, og fortsætter:

Sidste år vandt vi også to priser med produkter fra ‘En Bid af Danmark’, og at vi gentager succesen igen i år, styrker min tro på, at vores fortsatte tætte samarbejde med vores leverandører og de massive investeringer i det danske marked, er den rette vej at gå.