Del på Facebook Print siden
Randers Kommune inviterer nu lokale foreninger til informationsmøde om et fælles it-system, der skal lette de administrative byrder.
Folkeoplysningsudvalget i Randers Kommune har bevilliget 125.000 kroner til et projekt, der skal gøre det lettere og hurtigere for de administrative frivillige og ledere i 200 lokale foreninger.
Beløbet bruges til at indføre det fælles IT-system Conventus, der nemt kan håndtere foreningernes mange administrative opgaver. I forvejen benytter 30 foreninger fra Randers systemet, der også anvendes i andre kommuner i samarbejde med DGI.
Systemet gør det bl.a. lettere at håndtere tilmeldinger fra en forenings medlemmer til forskellige aktiviteter. Ligesom det for foreningen kan blive nemmere, når der skal bookes faciliteter som haller eller baner. Systemet kan samarbejde med foreningens hjemmeside og er en samlet administrationsløsning med både økonomisystem og medlemsregister.
For de foreninger, som ikke i forvejen anvender systemet er det nu muligt at tilslutte sig. Randers Kommune betaler oprettelse og licensafgiften det første år. Herefter skal foreningen fra år 2017 selv afholde licensudgifterne, der varierer alt efter foreningens størrelse. Interesserede foreninger kan læse mere om systemet på conventus.dk
* Randers Kommune holder informationsmøde om Conventus onsdag den 20. maj kl. 19-21. For tilmelding til mødet og nærmere information - klik her.
* Giv RANDERSiDAG en 'synes godt om' på Facebook.
Skriv din kommentar:
Forside
IT-system skal lette livet for foreninger
Fredag 15. maj 2015 kl. 07:41Folkeoplysningsudvalget i Randers Kommune har bevilliget 125.000 kroner til et projekt, der skal gøre det lettere og hurtigere for de administrative frivillige og ledere i 200 lokale foreninger.
Beløbet bruges til at indføre det fælles IT-system Conventus, der nemt kan håndtere foreningernes mange administrative opgaver. I forvejen benytter 30 foreninger fra Randers systemet, der også anvendes i andre kommuner i samarbejde med DGI.
Systemet gør det bl.a. lettere at håndtere tilmeldinger fra en forenings medlemmer til forskellige aktiviteter. Ligesom det for foreningen kan blive nemmere, når der skal bookes faciliteter som haller eller baner. Systemet kan samarbejde med foreningens hjemmeside og er en samlet administrationsløsning med både økonomisystem og medlemsregister.
For de foreninger, som ikke i forvejen anvender systemet er det nu muligt at tilslutte sig. Randers Kommune betaler oprettelse og licensafgiften det første år. Herefter skal foreningen fra år 2017 selv afholde licensudgifterne, der varierer alt efter foreningens størrelse. Interesserede foreninger kan læse mere om systemet på conventus.dk
* Randers Kommune holder informationsmøde om Conventus onsdag den 20. maj kl. 19-21. For tilmelding til mødet og nærmere information - klik her.
* Giv RANDERSiDAG en 'synes godt om' på Facebook.
Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes! |
© Copyright 2024 RANDERSiDAG.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale. |
Forside