Del på Facebook Print siden
Mandag 25. januar 2021 kl. 18:00
En infrastrukturplan baseret på samfundsværdi og behov.
.
Af:Erik Bo Andersen Kongelysdalen 14 8930 Randers NØ
Den fremlagte infrastruktur med rækkefølgeplaner dur ikke.
Hvorfor gør den ikke det:
Hvad nu hvis prioritet nr. 4 viser sig nødvendig før prioritet nr. 1?
Hvad nu hvis der ikke er sparet nok op til prioritet 1, skal man så bare udsætte alle andre prioriteter?
Infrastrukturplanen burde ikke laves som en rækkefølgeplan, men en samlet samfundsøkonomisk plan efter behov, baseret sig på trafikmønster og udvikling og ikke efter en politisk eller forvaltningsprioritering.
Derfor mangler infrastrukturplanen:
1. Årstal på det forventede anlægsår?
2. Hvornår er investeringen nødvendig, set i forhold til vejkapaciteten?
Påsæt forventet ÅDT på infrastrukturinvesteringen - ud fra enkelte vejs kapacitetsgrænse ved kommunens fremskrivningen af trafikken? Hvornår er kapaciteten på vejen opbrugt?
3. Samfundsøkonomisk værdiansættelse – Hvad får vi for pengene i forhold til investeringen? Hvilke projekter har den største samfundsøkonomiske tilbagebetalingstid? Hvilke infrastrukturprojekter
kan bedst betale sig.
4. Hvad har den enkelte anlægsinvestering af konsekvenser for det øvrige vejnet? Betyder det at andre planlagte investeringer kan udskydes x antal år? Har investeringen i det enkelte infrastrukturprojekt betydning for, at der skal investeres yderligere i opgraderinger af tilstødende
vejnet – altså yderligere omkostninger – Få et total overblik over anlægsinvesteringen ?
Se hele indlægget her
Debat
Infrastrukturplanen dur ikke, eller
DebatMandag 25. januar 2021 kl. 18:00
En infrastrukturplan baseret på samfundsværdi og behov.
.
Af:Erik Bo Andersen Kongelysdalen 14 8930 Randers NØ
Den fremlagte infrastruktur med rækkefølgeplaner dur ikke.
Hvorfor gør den ikke det:
Hvad nu hvis prioritet nr. 4 viser sig nødvendig før prioritet nr. 1?
Hvad nu hvis der ikke er sparet nok op til prioritet 1, skal man så bare udsætte alle andre prioriteter?
Infrastrukturplanen burde ikke laves som en rækkefølgeplan, men en samlet samfundsøkonomisk plan efter behov, baseret sig på trafikmønster og udvikling og ikke efter en politisk eller forvaltningsprioritering.
Derfor mangler infrastrukturplanen:
1. Årstal på det forventede anlægsår?
2. Hvornår er investeringen nødvendig, set i forhold til vejkapaciteten?
Påsæt forventet ÅDT på infrastrukturinvesteringen - ud fra enkelte vejs kapacitetsgrænse ved kommunens fremskrivningen af trafikken? Hvornår er kapaciteten på vejen opbrugt?
3. Samfundsøkonomisk værdiansættelse – Hvad får vi for pengene i forhold til investeringen? Hvilke projekter har den største samfundsøkonomiske tilbagebetalingstid? Hvilke infrastrukturprojekter
kan bedst betale sig.
4. Hvad har den enkelte anlægsinvestering af konsekvenser for det øvrige vejnet? Betyder det at andre planlagte investeringer kan udskydes x antal år? Har investeringen i det enkelte infrastrukturprojekt betydning for, at der skal investeres yderligere i opgraderinger af tilstødende
vejnet – altså yderligere omkostninger – Få et total overblik over anlægsinvesteringen ?
Se hele indlægget her
© Copyright 2024 RANDERSiDAG.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale. |
Debat