Del på Facebook   Print siden

Havnegade en livsnerve

Debat
Lørdag 23. januar 2021 kl. 06:00

Havnegade en livsnerve

.
Af: Erik Bo Andersen Kongelysdalen 14 8930 Randers NØ

Ambitionerne var store i forbindelse med Byen til vandet projektet.
Den historiske og vigtige trafikale livsnerve Havnegade med 20.622 biler, heraf 2.484 lastbiler (ÅDT2019), skulle lukkes for trafik, i øvrigt samme med Tørvebryggen.

Byen skulle til vandet.

En prinsesse fortælling om en by, hvor man frit kunne gå til vandet, og som bandt byen mere sammen.

Undersøgelser viste naturlig nok, at det ville være umuligt, da den på alle måder spiller en central rolle i både syd/nord gående trafik, men I ligeså høj grad Øst/vest gående trafik.

Havnegade er også den livsnerve der forbinder vejen til p-husene i centrum, foruden rutebilstationen og byens mange butikker.

Havnegade er livsnerven i centerringen om midtbyens handelsliv.

Okay, så skal den neddrosles fra 4 spor til kun 2 spor. Så laver vi en Klimabro. En Klimabro der skal lede trafikken udenom og ind på mindre 2 sporet villa og skoleveje, hvis veje så skal udbygges, laves om, nye
lyskryds, sideveje lukkes o.s.v så trafikken på Livsnerven Havnegade flyttes og kan neddrosles.

SMART.

Man kan bare ikke lige fortælle befolkningen om hvad det koster!

Men vores ambition med Havnegades neddrosling den koster 12 mio. kr. og hele manøvren vil give en trafik på 12.250 biler.

Hallo……… Er der nogen hjemme!!!!!!!!!!!!!

En 4 sporet vej med 20.622 biler neddroslet til 2 spor med 12.250 biler.

Hvis 20.622 biler giver kø på 4 spor og forhindre en fri prinsesse overgang til vandet, så giver simpelt logik 2 spor med 12.250 biler, tja, en længere kø og fortsat ikke en fri prinsesse passage til vandet!

Hvis man kigger længere frem så vil Havnegade i 2040 med Kommunens trafikvækst på astronomiske Alpe d´Huez stigning på 2,87% give 22.192, men nu kun på 2 spor!

Så koster det så +12 mio. kr. i vejudvidelse.

Drømmen er væk, hverken fri passage på Havnegade eller Tørvebryggen, og trafikproppen er kun blevet længere på Havnegade med neddroslings-planerne uanset fremskrivning af trafikvækst.

Kom nu tilbage til virkeligheden og almindelig sund fornuft og så lad os få trafikale løsninger der virker med en Østbro der trækker trafikken ud af byen i stedet for ind!



© Copyright 2021 RANDERSiDAG.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Debat

Højsletvej – kejserens nye klæder?
Højsletvej – kejserens nye klæder?
Debat
Mindre vand i byerne og mere natur udenfor!
Mindre vand i byerne og mere natur udenfor!
Debat
Tåbeligt at udtage vores lavbundsjorde!
Tåbeligt at udtage vores lavbundsjorde!
Debat
Fortsat plads til friluftsliv i Naturnationalpark Fussingø
Fortsat plads til friluftsliv i Naturnationalpark Fussingø
Debat
Læserbrev: Randers Midtby ændrer sig
Læserbrev: Randers Midtby ændrer sig
Debat
Klimaoversvømmelser, dem uden for Randers by må ikke glemmes
Klimaoversvømmelser, dem uden for Randers by må ikke glemmes
Debat
Vi er triste og bekymret for vores fremtid, derfor strejker vi mandag den 8.3.2021
Vi er triste og bekymret for vores fremtid, derfor strejker vi mandag den 8.3.2021
Debat
Ja til rent drikkevand men nej til at tjekke luftkvaliteten?
Ja til rent drikkevand men nej til at tjekke luftkvaliteten?
Debat
Storebror idømt 1,5 års fængsel, hvad vidste og gjorde Randers Kommune?
Storebror idømt 1,5 års fængsel, hvad vidste og gjorde Randers Kommune?
Debat
FLERE STUDIEPLADSER SKAL BINDE DANMARK BEDRE SAMMEN
FLERE STUDIEPLADSER SKAL BINDE DANMARK BEDRE SAMMEN
Debat
Tilbudsaviser og magasiner m.m:


Regionale nyheder