Del på Facebook   Print siden

Du kan stadig tale med headspace – nu også i weekenden

Østjylland
Mandag 23. marts 2020 kl. 10:30

Du kan stadig tale med headspace – nu også i weekenden


headspace har som mange andre fysiske rådgivningstilbud været nødt til at lukke sine centre på grund af coronavirus. Men headspace holder stadig åbent på chatten på: www.headspace/chat og telefonlinjerne til de enkelte centre er også åbne. Find dit lokale center her: www.headspace.dk/find-dit-headspace.

I denne periode holder headspace også telefonlinjer og chat åbne i weekenden for at være nogen at tale med, når de unge har behov. Man kan tale om alt – intet er for stort eller småt.

Fremover kl. 9.00 åbner headspace Danmark, udover de lokale numre, et midlertidigt nationalt telefonnummer: 2597 0000. Linjen er åben alle dage (også weekender) fra 12.00 til 18.00.

"Det er afgørende for os, at vi er til at få fat på, når de unge har behov for det, også i denne særlige situation, hvor de unge ikke kan dukke op fysisk. Derfor har vi besluttet at udvide åbningstiderne på telefon og chat indtil videre," siger Trine Hammershøy, direktør i Det Sociale Netværk/headspace Danmark.

Den nationale telefonlinje vil være åben, så længe der er behov for den.

I øjeblikket kontakter mange unge headspace med bekymringer om coronavirus. Derfor har vi her samlet en række gode råd til, hvordan man bedst kommer igennem denne ekstraordinære situation:

1) Tænk rationelt

Prøv at bevare roen. Det er naturligt, at det går op og ned i samfundet, og vi skal nok også komme igennem denne situation. Vi har et godt sundhedssystem, der er gearet til at tage hånd om os i krisesituationer.

2) Accepter dine følelser

Acceptér, at du har det, som du har det. Vær i dine følelser og accepter dem. Det er helt okay at være bange, nervøs og bekymret, men du skal også vide, at situationen vil ændre sig på et tidspunkt, og vi vil komme ud på den anden side.

3) Find ud af, hvad der virker for dig

Hvad plejer at hjælpe dig med at slappe af, slippe dine bekymringer og aflede dine tanker? Det kan måske være: at læse en god bog, dyrke motion, høre din yndlingsmusik, meditere eller spille et spil.

4) Facetime med dine venner og familie

Drik en kop kaffe, spil et spil eller bare vær i hinandens selskab - over Facetime. Det kan være med til at gøre tiden nemmere, og I kan sammen få sat ord på jeres tanker om situationen.

5) Følg sundhedsstyrelsens anbefalinger

Vask hænder, host i ærmet, hold afstand til folk og brug håndsprit, når du er ude.

6) Tal om dine bekymringer!

Det kan være en god ven, bedsteforældre eller andre, du er tryg ved. Brug dem til at tale situationen igennem. Det hjælper ofte at sætte ord på sine tanker og bekymringer. Det at dele sine tanker med andre, giver ro.



© Copyright 2020 RANDERSiDAG.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Østjylland

Udsigt til renovering af næsten 7.000 almene boliger i Østjylland
Udsigt til renovering af næsten 7.000 almene boliger i Østjylland
Østjylland
Jo højere promillen bliver, jo mere fylder knallerter
Jo højere promillen bliver, jo mere fylder knallerter
Østjylland
Ny kampagne skal få flere danskere ud at opleve Danmark
Ny kampagne skal få flere danskere ud at opleve Danmark
Østjylland
9,5 millioner kroner til corona-ramt kulturliv
9,5 millioner kroner til corona-ramt kulturliv
Østjylland
Coronakrisen kradser
Coronakrisen kradser
Østjylland
Vigtigt med whistleblower-ordning til corona-snyd
Vigtigt med whistleblower-ordning til corona-snyd
Østjylland
Byggeriet kan mærke at kommunernes anlægsloft er suspenderet
Byggeriet kan mærke at kommunernes anlægsloft er suspenderet
Østjylland
DHL Stafetten 2020 er aflyst
DHL Stafetten 2020 er aflyst
Østjylland
Mindfulness styrker de ansattes sundhed og trivsel
Mindfulness styrker de ansattes sundhed og trivsel
Østjylland
Årets Pinsefisk 2020
Årets Pinsefisk 2020
Østjylland


Regionale nyheder

Tilmeld dig vores nyhedsbrev