Forbruger
Crazy Friday skabte trafikkaos i Randers: Direktøren vil nu evaluere konceptet
ABC Lavpris’ nye koncept, “Crazy Friday,” resulterede i et helt uventet scenarie, da det forårsagede trafikkaos på Hobrovej i Randers.
Trafikproblemer på grund af populære tilbud
“Crazy Friday” bød på stærke tilbud som Buko Krydderost til 5 kr., Mokai og Cult Shaker til 5 kr. samt bland-selv-slik til 6,98 kr. pr. 100 gram, hvilket fik kunderne til at strømme til butikkerne. Til trods for at markedsføringen kun omfattede tilbudsaviser, Facebook-opslag og lokale radioreklamer, blev der hurtigt dannet lange køer. I Randers var det dog her, hvor situationen virkelig gik over gevind, og trafikken blev helt tæt. På flere Facebook grupper i Randers blev der delt frustration over lange køer både inde i butikken, men også udenfor butikken.
Politiets indgriben og trafikstyring
Da bilkøerne blev uoverskuelige, måtte politiet træde til for at sikre, at trafikken blev dirigeret korrekt og at området ikke blev helt lukket ned. ABC Lavpris har påpeget, at det ikke var forventet, at trafikken ville blive så påvirket af begivenheden, og at det er noget, de vil tage i betragtning, når de planlægger fremtidige kampagner.
Evaluering og tilpasning af Crazy Friday-konceptet
Efter den uventede trafikbelastning vil ABC Lavpris nu evaluere, hvordan de kan justere konceptet for at undgå fremtidige problemer. For selvom tilbuddene havde stor tiltrækningskraft, skal der findes en balance, så det ikke påvirker borgerne og trafikken negativt. Kæden ønsker at levere en god shoppingoplevelse, selv når de tilbyder rabatter.
Fremtidige justeringer og læring af erfaringerne
Kæden har allerede begyndt at overveje justeringer til næste gang, de lancerer store tilbud. Det kan være, at de vil sprede tilbuddene over flere dage eller på forskellige tidspunkter for at mindske trykket på butikkerne og trafikforholdene. ABC Lavpris har lært af den første Crazy Friday og ser frem til at implementere de nødvendige ændringer for at undgå lignende kaos i fremtiden.