Del på Facebook Print siden
Tirsdag 28. september 2021 kl. 12:00
Af David Darlington, Hejmdalsvej, 8920 Randers NV
Åbent brev til Niels Erik Christensen og Anders Henrik Jensen, Miljø og Teknikudvalget Randers Kommune
Beboere på Hejmdalsvej har ret til at blive hørt. Vores villavej er blevet omdannet til en motorvej, og vi er IKKE tilfredse.
I løbet af de sidste 8 år har, både jeg selv og mange andre beboere på Hejmdalsvej, forsøgt at få Randers Kommunes opmærksomhed, for at få gjort noget ved den forværrede trafiksituation på vores "stille villavej".
Af indlysende årsager (Gl Hobrovej) bliver denne situation kun værre, og vi, beboerne på Hejmdalsvej, beder Jer venligst overveje vores høflige anmodning om enten at lukke eller omlægge trafik, så vores vej ikke fortsat er ødelagt, af en konstant stigning i hastighed og trafikmængde.
NUVÆRENDE STATUS
Her er et kort resumé af den aktuelle situation, sammen med årsagerne til vores bekymring.
FAKTUM
Jeg blev informeret af Randers Kommune om, at hovedårsagen til at lukke Gl Hobrovej -krydset ved Boulevard - rundkørslen, var på grund af antallet af ulykker, der er sket der.
Jeg har personligt henvendt mig til Peter Hunniche (Randers Politikommissær), som har tjekket deres datalogs de sidste 5 år. Der har i perioden været 0 registrerende ulykker. Kommunens tal er altså fiktive.
FAKTUM
Randers Kommune konstruerede Ringvejen, som både er effektiv og tjener det formål, den blev bygget til. Problemet er, at den ikke bliver brugt korrekt, af dem der vælger at bruge Hejmdalsvej som genvej. Næsten ALLE biler, bruger Hejmdalsvej som en genvej, i stedet for at køre de ekstra 200m til Ringvejen og bruge den til det, den blev bygget til.
FAKTUM
Med over 100 nye lejligheder & rækkehuse der i øjeblikket bygges på Gl Hobrovej, vil trafikmængden på Hejmdalsvej blive betydeligt værre, og det meget snart.
FAKTUM
For det første blev ingen beboere i området informeret af Randers Kommune, om vejlukningen ved rundkørslen. Vi kunne læse det i lokal avisen. Dårlig stil.
FAKTUM
Siden lukningen af Gl Hobrovej ved rundkørslen ved Rådmands Boulevard, er det nærmest umuligt for Os beboere, at få adgang til Hobrovej fra Hejmdalsvej, da trafikken er øget betragteligt. Mængden af biler på Hobrovej har resulteret i en kø med 15-25 biler i begge ender af Heimdalsvej, som venter på at kunne komme ud på henholdsvis Hobrovej og Gl. Hobrovej.
FAKTUM
Sammenlignet med en tidligere trafiktælling fra Randers Kommune, er trafikmængden på Hejmdalsvej steget med over 3.000%. Resultater af den seneste trafiktælling, viser en stigning, i gennemsnitligt antal biler på Hejmdalsvej, fra 74 til 1. 440 pr døgn !!!!!
FAKTUM
Beboerne er bekymrede over faren for de 18 børn, der bor på Hejmdalsvej i dag.
Der er allerede 2 katte og 1 hund dræbt af hurtigtkørende biler på vejen. Derudover har både jeg selv og 2 andre beboere været involveret i "ansigt til ansigt" konfrontationer med hensynsløse bilister, der brugte totalt vanvittige hastigheder på Hejmdalsvej.
FAKTUM
Antallet af biler, busser og lastbiler er steget markant på Hejmdalsvej, især gennem det sidste halve år. Flere og flere bilister har set, at Hejmdalsvej er en perfekt genvej, men har i virkeligheden ikke noget at gøre på vejen.
Det største problem med den tunge trafik er, at deres gps vælger Hejmdalsvej som en naturlig, men, for Os beboere, ubelejlig genvej.
FAKTUM
Øget trafik på Hejmdalsvej VIL resultere i negativ ejendomsvurdering i fremtiden. Jeg har talt med lokale repræsentanter for både EDC og HOME, som begge bekræfter min bekymring, at stigningen i trafikken har en negativ effekt på huspriserne generelt, på Hejmdalsvej.
FAKTUM
Efter lukningen af Gl Hobrovej er det ikke kun Hejmdalsvej, der har oplevet en markant stigning i trafikken. En række sideveje til Gl Hobrovej, såsom Energivej, Nyvej, Frejasvej og Langgade har oplevet en markant stigning i trafikmængden. Ganske vist ikke så meget som Hejmdalvej, men nok til at forårsage problemer, idet tung trafik også forårsager problemer på endnu smallere veje end vores.
EN HØFLIG ANMODNING
Vi beboere forventer ikke, at Randers Kommune bruger millioner af kroner på et kæmpe trafikprojekt. Vi vil bare have, at I ser tingene fra vores synspunkt.
En busbane eller en lukket vej vil være perfekt.
At lukke Hejmdalsvej for al gennemgående trafik og dermed tvinge bilister til at bruge Ringvejen, vil løse alle vores problemer og til minimale omkostninger.
Skriv din kommentar:
Debat
Åbent brev til Niels Erik Christensen og Anders Henrik Jensen, Miljø og Teknikudvalget Randers Kommune
DebatTirsdag 28. september 2021 kl. 12:00
Af David Darlington, Hejmdalsvej, 8920 Randers NV
Åbent brev til Niels Erik Christensen og Anders Henrik Jensen, Miljø og Teknikudvalget Randers Kommune
Beboere på Hejmdalsvej har ret til at blive hørt. Vores villavej er blevet omdannet til en motorvej, og vi er IKKE tilfredse.
I løbet af de sidste 8 år har, både jeg selv og mange andre beboere på Hejmdalsvej, forsøgt at få Randers Kommunes opmærksomhed, for at få gjort noget ved den forværrede trafiksituation på vores "stille villavej".
Af indlysende årsager (Gl Hobrovej) bliver denne situation kun værre, og vi, beboerne på Hejmdalsvej, beder Jer venligst overveje vores høflige anmodning om enten at lukke eller omlægge trafik, så vores vej ikke fortsat er ødelagt, af en konstant stigning i hastighed og trafikmængde.
NUVÆRENDE STATUS
Her er et kort resumé af den aktuelle situation, sammen med årsagerne til vores bekymring.
FAKTUM
Jeg blev informeret af Randers Kommune om, at hovedårsagen til at lukke Gl Hobrovej -krydset ved Boulevard - rundkørslen, var på grund af antallet af ulykker, der er sket der.
Jeg har personligt henvendt mig til Peter Hunniche (Randers Politikommissær), som har tjekket deres datalogs de sidste 5 år. Der har i perioden været 0 registrerende ulykker. Kommunens tal er altså fiktive.
FAKTUM
Randers Kommune konstruerede Ringvejen, som både er effektiv og tjener det formål, den blev bygget til. Problemet er, at den ikke bliver brugt korrekt, af dem der vælger at bruge Hejmdalsvej som genvej. Næsten ALLE biler, bruger Hejmdalsvej som en genvej, i stedet for at køre de ekstra 200m til Ringvejen og bruge den til det, den blev bygget til.
FAKTUM
Med over 100 nye lejligheder & rækkehuse der i øjeblikket bygges på Gl Hobrovej, vil trafikmængden på Hejmdalsvej blive betydeligt værre, og det meget snart.
FAKTUM
For det første blev ingen beboere i området informeret af Randers Kommune, om vejlukningen ved rundkørslen. Vi kunne læse det i lokal avisen. Dårlig stil.
FAKTUM
Siden lukningen af Gl Hobrovej ved rundkørslen ved Rådmands Boulevard, er det nærmest umuligt for Os beboere, at få adgang til Hobrovej fra Hejmdalsvej, da trafikken er øget betragteligt. Mængden af biler på Hobrovej har resulteret i en kø med 15-25 biler i begge ender af Heimdalsvej, som venter på at kunne komme ud på henholdsvis Hobrovej og Gl. Hobrovej.
FAKTUM
Sammenlignet med en tidligere trafiktælling fra Randers Kommune, er trafikmængden på Hejmdalsvej steget med over 3.000%. Resultater af den seneste trafiktælling, viser en stigning, i gennemsnitligt antal biler på Hejmdalsvej, fra 74 til 1. 440 pr døgn !!!!!
FAKTUM
Beboerne er bekymrede over faren for de 18 børn, der bor på Hejmdalsvej i dag.
Der er allerede 2 katte og 1 hund dræbt af hurtigtkørende biler på vejen. Derudover har både jeg selv og 2 andre beboere været involveret i "ansigt til ansigt" konfrontationer med hensynsløse bilister, der brugte totalt vanvittige hastigheder på Hejmdalsvej.
FAKTUM
Antallet af biler, busser og lastbiler er steget markant på Hejmdalsvej, især gennem det sidste halve år. Flere og flere bilister har set, at Hejmdalsvej er en perfekt genvej, men har i virkeligheden ikke noget at gøre på vejen.
Det største problem med den tunge trafik er, at deres gps vælger Hejmdalsvej som en naturlig, men, for Os beboere, ubelejlig genvej.
FAKTUM
Øget trafik på Hejmdalsvej VIL resultere i negativ ejendomsvurdering i fremtiden. Jeg har talt med lokale repræsentanter for både EDC og HOME, som begge bekræfter min bekymring, at stigningen i trafikken har en negativ effekt på huspriserne generelt, på Hejmdalsvej.
FAKTUM
Efter lukningen af Gl Hobrovej er det ikke kun Hejmdalsvej, der har oplevet en markant stigning i trafikken. En række sideveje til Gl Hobrovej, såsom Energivej, Nyvej, Frejasvej og Langgade har oplevet en markant stigning i trafikmængden. Ganske vist ikke så meget som Hejmdalvej, men nok til at forårsage problemer, idet tung trafik også forårsager problemer på endnu smallere veje end vores.
EN HØFLIG ANMODNING
Vi beboere forventer ikke, at Randers Kommune bruger millioner af kroner på et kæmpe trafikprojekt. Vi vil bare have, at I ser tingene fra vores synspunkt.
En busbane eller en lukket vej vil være perfekt.
At lukke Hejmdalsvej for al gennemgående trafik og dermed tvinge bilister til at bruge Ringvejen, vil løse alle vores problemer og til minimale omkostninger.
Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes! |
© Copyright 2024 RANDERSiDAG.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale. |
Debat