Del på Facebook Print siden
LÆSERBREV Af Christian Brøns, byrådsmedlem og gruppeformand for Venstre, og Louise Høeg, byrådsmedlem og politisk ordfører for Venstre.
Spørgsmålene står i kø som aldrig før. I 2015 stillede de randrusianske byrådsmedlemmer 134 spørgsmål til forvaltningen. I 2016 og 2017 var tallene henholdsvis 181 og 392, mens der i de første ni måneder af 2018 blev stillet hele 431 spørgsmål.
Forvaltningen vurderer den samlede omkostning for forvaltningens besvarelse af spørgsmål til at være ca. 2 mio. kr. for 2018. Det er rigtig mange skattekroner som for en dels vedkommende kunne bruges bedre.
71,87 % af tidsforbruget har forvaltningen samlet brugt på at besvare spørgsmål fra byrådsmedlemmet fra Beboerlisten og byrådsmedlemmet fra Velfærdslisten. Således angår 71,87 % af tidsbruget spørgsmål stillet af 6,45% af byrådets medlemmer.
Som byrådsmedlem har man ret til at stille spørgsmål til mangt og meget, men en så voldsom spørgelyst fører ikke nødvendigvis tilsvarende ny viden med sig. Tværtimod kan den evige søgen efter fejl hindre, at kommunen udvikler sig i den fart, den bør, og som dens borgere fortjener.
Det må være hårdt at være de medarbejdere, der igen og igen skal svare på kritiske spørgsmål og betvivles i deres sagsforvaltning.
I Venstre arbejder vi fortsat konstruktivt for Randers Kommune. Et nytårsønske herfra er, at byrådet i 2019 sætter fokus på udviklingen af kommunen.
* Giv RANDERSiDAG en 'synes godt om' på Facebook - klik her.
* Tilmeld dig vort nyhedsbrev.
Kommentarer til artiklen:
Skriv din kommentar:
Debat
Spørgsmålene står i kø som aldrig før
Mandag 7. januar 2019 kl. 21:30
|
Spørgsmålene står i kø som aldrig før. I 2015 stillede de randrusianske byrådsmedlemmer 134 spørgsmål til forvaltningen. I 2016 og 2017 var tallene henholdsvis 181 og 392, mens der i de første ni måneder af 2018 blev stillet hele 431 spørgsmål.
Forvaltningen vurderer den samlede omkostning for forvaltningens besvarelse af spørgsmål til at være ca. 2 mio. kr. for 2018. Det er rigtig mange skattekroner som for en dels vedkommende kunne bruges bedre.
71,87 % af tidsforbruget har forvaltningen samlet brugt på at besvare spørgsmål fra byrådsmedlemmet fra Beboerlisten og byrådsmedlemmet fra Velfærdslisten. Således angår 71,87 % af tidsbruget spørgsmål stillet af 6,45% af byrådets medlemmer.
Som byrådsmedlem har man ret til at stille spørgsmål til mangt og meget, men en så voldsom spørgelyst fører ikke nødvendigvis tilsvarende ny viden med sig. Tværtimod kan den evige søgen efter fejl hindre, at kommunen udvikler sig i den fart, den bør, og som dens borgere fortjener.
Det må være hårdt at være de medarbejdere, der igen og igen skal svare på kritiske spørgsmål og betvivles i deres sagsforvaltning.
I Venstre arbejder vi fortsat konstruktivt for Randers Kommune. Et nytårsønske herfra er, at byrådet i 2019 sætter fokus på udviklingen af kommunen.
* Giv RANDERSiDAG en 'synes godt om' på Facebook - klik her.
* Tilmeld dig vort nyhedsbrev.
Kommentarer til artiklen:
|
|
|
|
|
Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes! |
© Copyright 2024 RANDERSiDAG.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale. |
Debat