Hus og have
3317 boligejere har fået et næsten tomt brev fra Randers Kommune i e-boks
Randers Kommune har for nylig opdaget en systemfejl, der har resulteret i udsendelsen af næsten tomme breve til 3317 boligejere.
Brevene, der skulle informere om ejendomsbidrag til blandt andet renovation og rottebekæmpelse, indeholdt kun en totalbeløbssum, uden den nødvendige udspecificering af posterne.
For at rette op på fejlen har Randers Kommune været i tæt dialog med deres leverandør. Som en del af løsningen vil alle berørte boligejere modtage et nyt brev i løbet af uge 50. Det nye brev vil indeholde en detaljeret oversigt over de enkelte poster, så modtagerne tydeligt kan se, hvad ejendomsbidraget dækker over.
Ingen handling nødvendig fra boligejerne
Det oprindelige brev havde kun til formål at oplyse boligejerne om det samlede ejendomsbidrag for 2025. For dem, der er tilmeldt Betalingsservice, sker betalingen automatisk. De øvrige vil modtage en faktura, hvor beløbet skal betales i to rater: den første halvdel forfalder 1. februar, og den anden halvdel 1. august.
Boligejere, der har modtaget det mangelfulde brev, behøver derfor ikke at foretage sig noget i mellemtiden. Randers Kommune har udtrykt sin beklagelse over situationen og anerkender, at fejlen kan have skabt forvirring blandt modtagerne. Kommunen forsikrer samtidig, at man arbejder på at sikre, at lignende problemer ikke opstår fremover.