En kvart million i ny eventpuljeTorsdag 8. marts 2018 kl. 07:19
Puljen har fået navnet Den lille eventpulje, fordi den er finansieret ud af kommunens overordnede eventpulje, som Randers Byråd har afsat til at tiltrække større nationale og internationale idræts- og kulturbegivenheder. Formålet med den nye pulje er at opmuntre til et rigt og synligt foreningsliv i hele kommunen - for såvel kultur- og idrætsområdet. "Med puljen vil vi styrke events og arrangementer i hele kommunen. Vi ønsker også at understøtte de mange ildsjæle og foreninger, som hver dag knokler for, at Randers er en levende kommune med mange gode begivenheder," siger borgmester Torben Hansen. For at komme i betragtning skal ansøgeren arrangere en lokalt forankret begivenhed, der rækker udover foreningens eller institutionens ordinære aktivitet. Det er også et krav, at der er offentlig adgang til begivenheden, der også meget gerne må inddrage flere samarbejdspartnere. Forløbelig er der afsat midler i 2018. Der er ingen særlige tidsfrister for ansøgninger, og der skal ikke bruges et særskilt ansøgningsskema. En ansøger kan sende en mail til eventchef Mette Bertelsen på meb@randers.dk. Mailen skal indeholde en beskrivelse af begivenheden, herunder information om målgrupper og eventuelt samarbejdspartnere. Der skal også medsendes et budget og en beskrivelse af begivenhedens øvrige finansiering. Sidst men ikke mindst skal der være en beskrivelse af overvejelserne om markedsføring og formidling af begivenheden - samt naturligvis kontaktinformationer og eventuelt CVR nr. Tilskud til arrangementer i lokale klubber, foreninger og institutioner kan søges fra Den lille eventpulje. * Interesserede ansøgere til Den lille eventpulje kan få nærmere oplysninger hos Randers Eventsekretariat eller på detsker.dk. * Giv RANDERSiDAG en 'synes godt om' på Facebook - klik her. * Tilmeld dig vort nyhedsbrev. Kontaktinformation Borgmester Torben Hansen, tlf. 8915 1001 Eventchef Mette Bertelsen, tlf.: 8915 1004, mobil: 5156 2004
|