En smiley til det 'syge' sundhedsvæsen

Lørdag 12. august 2017 kl. 14:00

En smiley til det 'syge' sundhedsvæsen
Benny Knudsen: en stor smiley til Billeddiagnostisk afdeling.
'Da min læge sendte mig til CT scanning og jeg fik en måneds ventetid, tog jeg det med ro. Jeg følte mig jo ikke syg, måske var der en mistanke om noget, men jeg havde jo hørt og læst om kaos og lange ventetider'.

Sådan skriver Benny Knudsen, Udbyhøjvej 369, Randers NØ, og gør opmærksom på, at det nærmest hører til dagens (u)orden at medierne flyder over med problemer og udfordringer i vort vigtige sundhedsvæsen. Her er Benny Knudsens beretning:

"Stor var min overraskelse, da jeg fik en ny indkaldelse med en fremrykket dato. Nu var der af kapacitetsproblemer skåret 19 dage af min ventetid. På minussiden satte det ubehagelige tanker i gang. Havde nogen opdaget noget sygt, men jeg lod det positive vinde.

Billeddiagnostisk afdeling på Regionshospitalet Randers havde i servicevenlighedens navn fundet en tidligere tid til mig.

Dagen for scanningen oprandt. I indkaldelsesbrevet havde de anbefalet at medbringe lidt læsestof. Der kunne være ventetid. Jeg kom i god tid, den gamle autoritetstro overfor systemet styrede endnu en gang mine irrationelle beslutninger.

Men jeg kom ikke til at vente, til uret viste den aftalte mødetid. Blot efter få minutter i venterummet blev jeg kaldt ind til scanning og efter den nødvendige tid i det store fascinerende uhyre var jeg igen ude på Skovlyvej. Endda inden klokken var faldet i slag for dagens tildelte mødetid.

Jeg har oplevet et velfungerende samspil mellem afdelingens medarbejdere og deres kunder. Det bør roses. Derfor en stor smiley til Billeddiagnostisk afdeling".



© Copyright 2024 RANDERSiDAG.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.