Del på Facebook Print siden
Byrådet i Randers besluttede i september at styrke indsatsen mod socialt bedrageri. En del af den skærpede indsats er, at ansætte yderligere to medarbejdere i kontrolenheden.
Den nye enhed er nu blevet oprettet og fungerer som forlænget arm for kontrolenheden i Borgerservice.
"Vi har mulighed for at få adgang til stort set alle økonomiske oplysninger. Skatteoplysninger, kontoudtog, regnskaber og så videre. Herudover kan vi i nogle tilfælde også finde på at benytte os af internettet og de sociale medier til at finde ud af, om en borger nu også har helt rent mel i posen," siger Bo Møller Johansen, som sammen med Helle W. Kjeldsen udgør den nye enhed, som er fysisk placeret i jobcentrets arbejdsmarkedsafdeling.
Med ansættelsen af de to nye medarbejdere er kontrolenheden rykket endnu tættere på de sager, der handler om udbetaling af blandt andet kontanthjælp, uddannelseshjælp, integrationsydelse, sygedagpenge, tilskud til selvstændige, førtidspension og andre sociale ydelser fra arbejdsmarkedsafdelingen. Kontrolenheden i Borgerservice vil fortsat tage sig af sager, der vedrører øvrige sociale ydelser.
Den nye organisering betyder, at kontrolenheden nu råder over medarbejdere med stor erfaring fra arbejdsmarkedsområdet. De har et grundigt, løbende opdateret kendskab til den gældende lovgivning, som kontrolenheden hidtil ikke har haft mulighed for at følge med i i samme omfang.
Randers Kommune forventer, at ansættelsen af de to nye medarbejdere vil betyde en nettofortjeneste på ca 1,8 mio. kroner, når løn og andre udgifter er fraregnet.
* Giv RANDERSiDAG en 'synes godt om' på Facebook - klik her.
* Tilmeld dig vort nyhedsbrev.
Bo Møller Johansen og Helle W. Kjeldsen kontrolenhed jobcentret socialt bedrageri
Skriv din kommentar:
Forside
Kommunen strammer grebet om sociale bedragere
Fredag 19. januar 2018 kl. 07:09
|
Den nye enhed er nu blevet oprettet og fungerer som forlænget arm for kontrolenheden i Borgerservice.
"Vi har mulighed for at få adgang til stort set alle økonomiske oplysninger. Skatteoplysninger, kontoudtog, regnskaber og så videre. Herudover kan vi i nogle tilfælde også finde på at benytte os af internettet og de sociale medier til at finde ud af, om en borger nu også har helt rent mel i posen," siger Bo Møller Johansen, som sammen med Helle W. Kjeldsen udgør den nye enhed, som er fysisk placeret i jobcentrets arbejdsmarkedsafdeling.
Med ansættelsen af de to nye medarbejdere er kontrolenheden rykket endnu tættere på de sager, der handler om udbetaling af blandt andet kontanthjælp, uddannelseshjælp, integrationsydelse, sygedagpenge, tilskud til selvstændige, førtidspension og andre sociale ydelser fra arbejdsmarkedsafdelingen. Kontrolenheden i Borgerservice vil fortsat tage sig af sager, der vedrører øvrige sociale ydelser.
Den nye organisering betyder, at kontrolenheden nu råder over medarbejdere med stor erfaring fra arbejdsmarkedsområdet. De har et grundigt, løbende opdateret kendskab til den gældende lovgivning, som kontrolenheden hidtil ikke har haft mulighed for at følge med i i samme omfang.
Randers Kommune forventer, at ansættelsen af de to nye medarbejdere vil betyde en nettofortjeneste på ca 1,8 mio. kroner, når løn og andre udgifter er fraregnet.
* Giv RANDERSiDAG en 'synes godt om' på Facebook - klik her.
* Tilmeld dig vort nyhedsbrev.
Bo Møller Johansen og Helle W. Kjeldsen kontrolenhed jobcentret socialt bedrageri
Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes! |
© Copyright 2024 RANDERSiDAG.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale. |
Forside