Annonce
Del på Facebook   Print siden

Er K overhovedet et borgerligt parti i Randers kommune?

Søndag 19. november 2017 kl. 12:19

Er K overhovedet et borgerligt parti i Randers kommune?
Torben Høeg Bonde, Skovsyrevej 11, Randers NV - formand Vælgerforeningen Randers Venstre.
LÆSERBREV Af Torben Høeg Bonde, Skovsyrevej 11, Randers NV - formand Vælgerforeningen Randers Venstre.

Valgkampen lakker mod enden og de sidste stød sættes ind. En af de ting, som vækker undren, specielt når man ser på det “normale” politiske spekter, er, at Konservative i denne valgkamp og nu igen 2 dage før stemmeboksene åbner, har brugt megen energi på at tale det borgerlige samarbejde mellem V, DF, KD, LA og NB ned.

Asger Brorsen, Bo Vestergaard, Pia Nyholm og Jane Christensen har gentagne gange på sociale medier og i aviser rettet såvel hårde personangreb som decideret usaglig kritik. Senest er der fremkommet ønske om øgede offentlige omkostninger og potentielt skattestigninger.

Dette gør, at vi reelt ikke ved, hvad det er, K vil gå efter, når valget er overstået. Ud fra den kritik de har rejst, må man gå ud fra, at de forventer et tæt samarbejde med Velfærds- og Beboerlisten, for argumenterne er de samme.

Der skulle måske her i sidste fase af valgkampen lyde en appel til Konservative. Kom hjem!

* Giv RANDERSiDAG en 'synes godt om' på Facebook - klik her.
* Tilmeld dig vort nyhedsbrev.



Kommentarer til artiklen:
Kære Ole
vi vil rigtig gerne samarbejde, når ordentlighed er til stede.
Længere er den ikke. Det synes jeg ikke er et urimeligt krav.
Ærlighed og ordentligthed
Jane Christensen, 19-11-2017 21:21:38

Kommentar fra den konservative repræsentant bekfræfter, at samarbejde og ordentlighed ikke kan forventes. Måske er konservative i Randers mere interesseret i Fuhr og Overmark.
Slut herfra.
Ole Bang, 19-11-2017 21:17:14

Når Venstre gang på gang bliver taget i at komme med faktuelle usandheder, snakker vi ikke "kun" om uenigheder.
Usandhederne hober sig jo op i mængder.
Lige nu bliver de linket under læserbrevet på Randersidag's facebookside.
Go' appetit
Jane Christensen, 19-11-2017 18:44:46

Når konservative, repræsenteret ved Jane Christensen, mener at de tusinde af liberale vælgere, der har stemt på Venstre, burde “krybe langs husmurene, fordi man er uenig om Venstres politik, ja så vidner det hverken om samarbejdsvilje eller ordentlighed.
Det er en retorik vi mre er vant til fra den yderste venstrefløj.
Ole Bang, 19-11-2017 18:09:56

Kære Ole.
Vi vil rigtig gerne samarbejde.
Vi kræver dog at samarbejdet skal ordentligt, åbnet og ærligt. Det synes jeg faktisk ikke er et urimeligt krav.
Det var det ikke under skolestrukturen og det gjorde at Daniel blev fjernet fra sin udvalgs post i erhvervudvalget. Der vil jeg lige pointere at efter det er sket er vi gået markant ned i erhvervsvenlighed. Det synes jeg faktisk er tankevækkende.
Jeg vil også understrege at det søgsmål er helt privat, rent principielt og vil sikre at det ikke sker for andre i fremtiden.Jeg tager hatten af for at nogen tager teten (og øretæverne) for at sikre at skriftlige aftaler holdes i fremtiden og sikrer at der ikke kan laves politisk udrensning, fordi nogle ikke lige makker ret.
Jane Christensen, 19-11-2017 15:07:43

Konservative i Randers minder om barnet, der aftalte at få en portion lommepenge, men glemte at der fulgte pligter med. En givtig udvalgspost foreskriver også et konstrutivt samarbejde med det parti, man peger på. Husk det.
Og så er det en smule komisk, når man stiller med en borgmesterkandidat, der fører retsag mod sin egen kommune /byråd. Måske skyldes det for megen omgang med den yderste venstrefløj, hvem ved.
Men god valgkamp, trods alt.
Ole Bang, 19-11-2017 14:50:32

Kære Torben Høeg Bonde, tak for invitationen "hjem".
Nu var det jo ligesom jer der sluttede "forholdet" og sendte os ud af "hjemmet"?
Hvorfor skulle vi komme "hjem" til nogen der ikke kunne tolerere og accepterer forskellige synspunkter, have plads til uenighed?
hvorfor skulle vi komme hjem til nogen der ikke vil overholde indgåede aftaler?
Hjemme er der hvor hjertet er, hos Konservative Randers vil vi den borgerlige politik, og det brede samarbejde, vi har defineret rammerne for et nyt hjem, en ny borgerlig politik, så fordums hjem og forhold NEJTAK, måske det er jer som burde anerkende og forstå vi er hjemme?
Vi er hjemme og døren er åben, i er velkommen til at være, med hvis i vil lære af fordums fejl.
Sergej Pedersen, 19-11-2017 13:15:43

Ja Torben, så kender vi dig igen. Fordi vi ikke vil genvælge Claus Omann som borgmester og indgå i et forpligtigende valgforbund, så er vi selvfølgelig ikke borgerlige. Claus Omann er i mine øjne ikke egnet som bogmester - der til er der alt for stor usikkerhed, om man kan stole på ham.
I Konservative samarbejder vi gerne - i modsætningr til Venstre, som i dagens udgave kun kan samarbejde med det yderste højre i byrådet.

Asger Brorsen, 19-11-2017 13:04:57

Torben.
Jeg troede faktisk IKKE at Venstres valgkampagne kunne blive mere usmagelig, men du understreger endnu engang hvor langt Venstre vil gå for at få stemmer.
Det er tydeligt at I er pressede og pressede mennesker handler ugennemtænkt og er villige til at gå på kompromis med sandheden og tit.
Har I snart selv styr på hvad der er sandt og falskt.
Vi har på intet tidspunkt støttet op om skattestigninger.. Overhovedet.
Og at flere af jeres kandidater slynger løgnhistorier ud i flæng, det viser bare jeres sande jeg.

Jane Christensen, 19-11-2017 12:52:17


Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Kommentar:
 
Navn:
 
Indtast
bogstaverne:
ÆØÅ
  - dette er for at undgå spam.

© Copyright 2024 RANDERSiDAG.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Debat

Læserbrev: De ældre fortjener nye plejehjemspladser der passer til dem
Læserbrev: De ældre fortjener nye plejehjemspladser der passer til dem
Debat
Læserbrev: Vi tager nye, vigtige skridt mod et grønnere Danmark
Læserbrev: Vi tager nye, vigtige skridt mod et grønnere Danmark
Debat
Læserbrev: Pyt med lidt blod ... eller
Læserbrev: Pyt med lidt blod ... eller
Debat
Læserbrev: Når løgnen står over samvittigheden
Læserbrev: Når løgnen står over samvittigheden
Debat
Læserbrev: Rekrutteringsudfordringer truer velfærden og den grønne omstilling
Læserbrev: Rekrutteringsudfordringer truer velfærden og den grønne omstilling
Debat
Læserbrev: Bureaukrati og pseudoarbejde har gennemsyret kommunerne længe nok
Læserbrev: Bureaukrati og pseudoarbejde har gennemsyret kommunerne længe nok
Debat
Debat fra SF: Ældreplejen bløder - Vi skal gribe ind nu!
Debat fra SF: Ældreplejen bløder - Vi skal gribe ind nu!
Debat
Debat: SU-reformen er vanvittig usympatisk
Debat: SU-reformen er vanvittig usympatisk
Debat
Læserbrev: Farligt udslip fra myndighedspersoner om klima
Læserbrev: Farligt udslip fra myndighedspersoner om klima
Debat
Læserbrev: Vis os dokumentationen
Læserbrev: Vis os dokumentationen
Debat
Tilbudsaviser og magasiner m.m:
Regionale nyheder